Google houdt van actualiteit

3 januari 2017

Google houdt van actualiteit

Google vindt content van een website een belangrijk element.  Veel tekst – duidelijk geordend – relevant aan het onderwerp. Google beloont ‘professionals’ op hun vakgebied met hogere posities in de zoekresultaten.

Maar naast inhoud is Google dol op actualiteit. Dat betekent namelijk dat een website up to date is en dat de content van de website dus recent en relevant is voor haar bezoekers. Mensen zijn namelijk gebaat bij recente informatie. Gevolg? Google waardeert recente informatie meer dan verouderde informatie.

Bloggen is een win-win situatie

Met oog op actualiteit is bloggen dus een ontzettend sterke toevoeging voor je SEO-strategie. Want naast dat je meer content voor je bezoekers genereert, zorg je ook voor recente updates. En dus relevante informatie.

Bestaande informatie updaten

Maar ook bestaande content updaten is goed voor je website. Google houdt namelijk via je sitemap bij wanneer je pagina’s voor het laatst zijn geüpdatet.

Aan de slag

  • Update verouderde artikelen op je website
  • Zorg voor blogartikelen
  • Speel in op de actualiteit van jouw dienst/product
  • Geef bezoekers informatie

Heeft je website nog geen blog? Daar kunnen we je snel en eenvoudig bij helpen.